Monday, June 15, 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Model Penceritaan Nilai Sosial Cerita Kanak-kanak (Keluarga) 

Twitter 


Facebook



Lirik lagu: 
Saya berasa puas hati 
Menolong ibu bapa setiap hari 
Bermula di pagi hari 
Sehingga malam nanti 

Ibu bapa yang disayangi 
Saya tetap berhati-hati 
Menjaga budi pekerti 
Keluarga saya yang dicintai 

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama 
Semasa saya memerlukan mereka 


Huraian: 
Logo itu melambangkan keluarga saya. Saya mempunyai 3 orang adik lelaki dan saya merupakan anak sulung. Keluarga kami kecil tapi kami tetap bahagia. Tolong-menolong antara keluarga dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan yang sedia ada. 

Rujukan: 
Normaliza Abd Rahim. 2019. Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi, Universiti Malaysia Terengganu. Hakcipta Terpelihara. 

No comments:

Post a Comment