Friday, February 21, 2020

BBM3410Satu2020: My family, my team!


Kami sekeluarga mencuba pakaian tradisional Korea iaitu Hanbok



Gambar kami sekeluarga ketika di Namsan Tower, Seoul, Korea Selatan. 


Inilah keluarga saya. Abah berumur 45 tahun manakala mama pula berumur 44 tahun. Saya mempunyai tiga orang adik lelaki iaitu bernama, Naim Amirul Naqib (18 tahun), Naim Aiman Najmi (15 tahun) dan Naim Ammar Nafeez (9 tahun). Wan saya pula bernama Siti Minah. Wan saya berumur 64 tahun tetapi masih sihat seperti orang muda. Saya merupakan anak sulung dari empat orang adik-beradik dan juga merupakan anak perempuan tunggal. Membesar dengan tiga orang adik lelaki, betul-betul menjadikan hidup saya seperti menaiki roller coaster. Walau bagaimanapun, mama dan abah berjaya mendidik kami sebagai satu kumpulan. Saya, sebagai seorang anak perempuan, saya diberikan tugas untuk membantu mama dalam membuat segala kerja rumah seperti membasuh dan melipat kain, memasak dan sebagainya manakala adik saya pula, Amirul, diberi tugasan untuk membuang sampah dan menolong abah dalam membuat tugasan yang berat-berat. Aiman pula, biasanya diberi tugas untuk mengemas bahagian ruang tamu rumah manakala adik saya yang terakhir pula diberi tugas untuk menyusun kasut dan juga selipar. Kami bekerja seperti sebagai satu kumpulan housekeeping di hotel. Keluarga saya juga suka melancong ke luar negara. Antara negara yang kami pernah lawati ialah Korea, seperti gambar di atas. Dalam kesibukan bekerja, abah dan mama selalu meluangkan waktu dengan mengambil cuti pada hujung atau awal tahun untuk membawa kami pergi melancong. 


















No comments:

Post a Comment